Do kvalitního masa lososa se opravdu vyplatí zainvestovat. Jeho konzumace už jednou týdně snižuje riziko onemocnění srdce. Kromě toho, dlouho vás u sporáku nezdrží. Abyste v něm zachovali všechny zdravé látky, hotový je raz dva!

Losos obsahuje vysoce kvalitní bílkoviny, vitamíny a hlavně velmi prospěšné Omega-3 mastné kyseliny. Sníží vám hladinu špatného cholesterolu a pravidelná konzumace vykouzlí dobrou náladu, klid a kvalitní spánek. Maso lososa totiž obsahuje L-tryptofan, který produkuje hormony štěstí. Chybět by neměl v jídelníčku budoucích maminek. Živiny, které obsahuje přispívají ke zdravému vývoji plodu. Vhodný je i pro lidi s redukčními dietami.

Losos s olivami

Potřebujeme:
300 g na kousky nakrájeného lososa, 80 g oliv, olivový olej, 2 cibulky, sůl, citronová šťáva, polovina červené papriky.

Postup
Kousky lososa pokapeme citrónovou šťávou, osolíme, uložíme do zapékací mísy a dáme péct do vyhřáté trouby. Na malé kousky nakrájenou cibulku prudce orestujeme v pánvi na olivovém oleji spolu s kousky červené papriky. Posolíme, odstavíme a necháme vychladnout. Pak přidáme nakrájené olivy a promícháme. Zapečené kousky lososa podáváme s ochucenou směsí a dozdobíme salátem

lososové posúchy

potřebujeme:

  • Těsto: 180 g špaldové mouky, 1 vejce, sůl, 15 g čerstvého droždí, vlažné mléko, špetka cukru na kvásek.
  • Náplň: 150 g lososa, sůl, 1 vejce, mleté ​​barevné koření, 70 g mozzarelly, 70 g míchaných oliv, olivový olej, máslo, rozmarýn.

Postup
Čerstvé droždí zavrtí, přilijeme trochu vlažného mléka, osolíme, přidáme cukr a necháme vzejít kvásek. Prosátou mouku dáme do mísy, přidáme vejce, sůl a vykynutý kvásek. Vypracujeme nelepivé polohustejšie těsto, podle potřeby přilijeme trochu mléka. Vypracované těsto necháme na teplém místě 20 minut nakynout. Lososa osolíme, uložíme do zapékací mísy, pokapeme máslem a dáme do vyhřáté trouby na 15 minut zapéct.

Po vychladnutí ho potrháme na kousky. Vykynuté těsto přendáme na pracovní desku a rozkrájíme ho na 6 stejných částí. Každou část vytvarujeme do oválného tvaru a uložíme na plech vyložený papírem na pečení. Potřeme rozšlehaným vejcem, uložíme na kousky nakrájenou mozzarellu, nakrájené olivy a kousky upečeného lososa. Přidáme lístky rozmarýnu, osolíme, posypeme mletým barevným pepřem a pokapeme olivovým olejem. Vložíme do vyhřáté trouby a při teplotě 180 ° C zapečeme.

Losos s bulgurem a baby mrkví

Potřebujeme:
300 g lososa, mořská sůl, 1 lžíce černého sezamu, barevné koření, olivový olej, 150 g bulguru, 150 g baby mrkve, 120 g Romanesco, zeleninový vývar.

Postup
Porce lososa spolu s umytou baby mrkví napaříme. Bulgur promyjeme, vložíme do osolené vody a uvaříme do měkka. Na růžičky probrány Romanesco pár minut povaříme ve vývaru. Po uvaření scedíme, dáme na talíř spolu s bulgurem, baby mrkví, lososem a posolíme. Černý sezam nadrtíme spolu s barevným pepřem, smícháme s olivovým olejem a polijeme povrch lososa.