Týdny jste se rozmazlovali a vaše orgány mají plné ruce práce s úklidem neduhů, aby mohly opět začít pracovat na plné obrátky. Pomozte jim v tom a budete se cítit vitálnější mnohem dříve.

1. Jděte do sauny

„Pravidelné saunování by mělo být součástí péče o tělo a ducha celoročně, protože je to léty prověřená otužovacia a ozdravná procedura,“ doporučuje Alena Tóthová, masérka a vedoucí hotelového wellnesu v průvalů. „Pocením se z těla vyplavují škodliviny, saunování podporuje celkovou kondici organismu, pozitivně ovlivňuje kardiovaskulární systém, prokrvuje svalstvo a pohybový aparát. Nemalou roli hraje saunování i v boji proti virovým onemocněním. “

Máte doma děti? Klidně je vezměte s sebou, i jim sauna prospěje. „Děti, které se pravidelně jednou týdně saunují, lépe spí a jsou otužilejší. V sauně by však neměly strávit více než pět minut, ideálně ve spodní části místnosti, kde je pro ně vhodnější teplota. Nutit je však do saunování nemá smysl, tehdy se ztrácí pozitivní účinek tohoto druhu relaxu, „upozorňuje profesionálka.

2. Rytmy, které vás probudí k životu

Strany se posiloven či běhu v třeskuté zimě? Zapište si do kalendáře hodiny tance! Perfektně se vypotíte a rytmické kardio je nejpříjemnější cestou, jak shodit kila. „Nikdo nemusí vědět tančit, nemusí mít žádnou kondičku. Stačí, když se nechá unášet rytmem a bude opakovat po instruktorovi. Cokoliv, co člověka těží na duši, se při tanci vypaří, stejně jako nadbytečné kilogramy. Na oplátku tělo dostane dávku endorfinů, člověk se cítí šťastný a uvolněný, „lektorka Dee z latino klubu v Bratislavě.

VIDEO: Cvičte s vášní! Tyto fitness trendy vás konečně neomrzí 

Terapii tancem na dosažení vysněné postavy, ale i rovnováhy mezi tělem a duší doporučují i ​​psychologové. „Tanec je považován za léčivý již tisíciletí a dnešní pohybově-taneční psychoterapie to jen potvrzuje. Výhoda spojení cvičení s tancem je v tom, že dokáže aktivovat několik centra mozku zároveň – pohybovou, rytmickou i emocionální. To rozvíjí kontakt se sebou samým a přispívá k harmonizaci těla a mysli, s čím má mnoho lidí problém. Při tanci se více pozornosti věnuje vlastním pocitem, je zde větší prostor na kreativitu, taneční cvičení dokáže snížit úzkost, přispět k uvolnění a dokonce ulevit od bolesti, „říká psycholožka Marie Vitková.

3. Namixujte si zdraví

Zkoušeli jste již do svého smoothie přidat kurkumu? Získáte potřebnou výživu, energii a je to dokonalý „nakopávač“ imunity. Do mixéru dejte zimou vonící dobrůtky.

Tip na smoothie:
Jeden mladý kokos (šťávu i dužinu), jeden banán, 4 čerstvé datle, 2 cm kořene kurkumy nebo 1 čajovou lžičku kurkuma prášku a 2 deci vody. Vše spolu rozmixujte.

I v rámci přípravy jídel myslete na rovnováhu. Nezacházejte do extrémů. Rozumné je nepřejídat se ani nehladovět. Všechna jídla si nabírejte na menší talíře, pak i méně sníte. Denně dodržujte pět zdravých porcí.

4. Zrcátko, zrcátko

Tolik prohřešků vánočních svátků se zákonitě odrazí. Pokud samozrejmenemáte záviděníhodný metabolismus. Nicméně sladkosti a prekyselný organismus se vám odrazí i na pleti. Pokud jste dosud nevyzkoušeli přírodní kosmetiku, neváhejte, určitě ji oceníte. Ve specializovaných prodejnách vám poradí s výběrem té vhodné pro váš typ pokožky.

5. Hormony na houpačce?

Pomoc z přírody ocení i ženy, které si svátky až tak neužili, protože je trápily všechny nepříjemné průvodní znaky klimakteria, jako návaly horka, noční pocení a nespanie, výkyvy nálad a samozřejmě nepříjemný pocit, že všem dobrým dnem již odzvonilo. Určitě ne, zajděte si do lékárny pro doplňky výživy. Novinkou je produkt, jehož základem je plazmatická extrakt z pylového zrna.Ide o jeho prospěšný výtěžek bez obalu. „Obsahuje L-tryptofan, který se v těle změní na serotonin – jeho nedostatek může např. za nálady, podrážděnost, deprese, poruchy termoregulace. Serotonin je důležitý pro bdělý stav organismu, v organismu metabolizuje na melatonin, který je důležitý pro náš spánek a nedostatek má vliv na poruchy spánku. Právě melatonin může zmírnit návaly horka a pocení, navodit dobrou náladu, potlačit deprese, a zlepšit spánek. Zlepší se kvalita života a žena je „zpět ve hře,“ říká gynekolog MUDr. Jozef spánku.